5 tips om je communicatie te verbeteren!

Verloopt de communicatie tussen jullie OR en de directeur/bestuurder altijd lekker soepel? Of kan dit nog wel wat verbetering gebruiken?

Grote kans dat je de volgende uitspraken of gedachtes herkent!

“Het lijkt wel of we elkaar niet verstaan, alsof we langs elkaar heen praten!”

“Het blijft allemaal zo vaag, ik begrijp er helemaal niets van..”

De volgende 5 tips zullen je helpen om de communicatie tussen de OR en de directeur/bestuurder te verbeteren!

  1. De impact of geloofwaardigheid van je communicatie bestaat voor 7% uit de woorden die je zegt,  38% uit de toon die je aan die woorden geeft en 55% uit je lichaamstaal. Let dus goed op de toon en je lichaamshouding en wees je bewust van de boodschap die je overbrengt.
  2. Iedereen heeft zijn eigen wereldbeeld, dat van jouw is anders dan dat van mij. Het heeft geen zin om te discussiëren over de waarheid. Wees in plaats daarvan nieuwsgierig naar dat van je gesprekspartner.
  3. Jullie praten op een ander niveau; Probeer aan te sluiten bij het niveau van de ander zodat je de ander beter begrijpt.
  4. De ander gebruikt veel globale woorden, erg vaag taalgebruik; Stel specifieke vragen over wat je wilt weten.
  5. Het belangrijkste is; maak verbinding met je gesprekspartner door hem eerst te volgen en aan te sluiten. Hierna kun je hem leiden naar jouw onderwerp en de vragen stellen die jij hebt.

Mocht je na het lezen van deze tips meer willen weten over communicatie of NLP, neem dan contact op voor de mogelijkheden voor jullie OR.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.